PEMARKAHAN
| ||
1
|
TUGASAN 1
| |
2
|
TUGASAN 2
| |
3
|
E FORUM
| |
JUMLAH
|
KAE3013
EKSPRESI KREATIVITI KANAK-KANAK
TAJUK TUGASAN
TUGASAN INDIVIDU 1
Pilih satu bidang seni kreatif berikut:
ini dapat menyumbang kepada perkembangan dan pembelajaran kanak-kanak serta meningkatkan kesedaran terhadap kepelbagaian budaya di Malaysia.
|
KUMPULAN
Group KK01(A112PJJ)
DISEDIAKAN OLEH
NAMA
|
NO. ID
|
NO. TELEFON
|
JURAYAH @ JANE BOTOHONG
|
D20102042506
|
NAMA TUTOR E-LEARNING: PUAN FAIRUZ`AIN BINTI HARUN
TARIKH SERAH:23.4.2012
ISI KANDUNGAN
Halaman
| |||
1.0
|
PENGENALAN 1 - 4
| ||
2.0
|
ELEMEN ASAS PERGERAKAN 5 - 6
| ||
2.1
|
Ruang
| ||
2.2
|
Masa
| ||
2.3
|
Tubuh Badan
| ||
2.4
|
Aliran
| ||
3.0
|
JENIS-JENIS PERGERAKAN KREATIF 6 - 13
| ||
3.1
|
Pergerakan Lokomotor
| ||
3.2
|
Pergerakan Bukan Lokomotor
| ||
3.3
|
Ciri-ciri Pergerakan Kreatif
| ||
4.0
|
KEPENTINGAN PERGERAKAN KREATIF 13 - 19
| ||
4.1
|
Meningkatkan kecergasan
| ||
4.2
|
Alat Teraputik
| ||
4.3
|
Sosialisasi
| ||
4.4
|
Meredakan ketegangan perasaan dan tekanan jiwa
| ||
4.5
|
Kemahiran bertutur
| ||
4.6
|
Meningkat kreativiti
| ||
5.0
|
CADANGAN AKTIVITI 19 - 21
| ||
5.1
|
Tarian
| ||
5.2
|
Tarian kanak-kanak
| ||
6.0
|
IMPLIKASI PEGERAKAN KREATIF TERHADAP
4 PERKEMBANGAN 21 - 24
| ||
6.1
|
Perkembangan Psikomotor
| ||
6.2
|
Perkembangan Kognitif
| ||
6.3
|
Perkembangan Afektif ( Sosial dan Emosi )
| ||
7.0
|
KESEDARAN TERHADAP KEPELBAGAIAN BUDAYA
DI MALAYSIA 24 - 26
| ||
8.0
|
KESIMPULAN 26 - 27
| ||
BIBLIOGRAFI / RUJUKAN 28
|
TUGASAN INDIVIDU 1
Pilih satu bidang seni kreatif berikut:
- Seni lukis
- Kraftangan
- Drama
- Muzik
- Tarian
- Huraikan secara terperinci bagaimana bidang seni kreatif (Tarian)
ini dapat menyumbang kepada perkembangan dan pembelajaran kanak-kanak serta meningkatkan kesedaran terhadap kepelbagaian budaya di Malaysia.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan